Chronica von dem vespzung der abgötterey
heylig bapft/ vnd das heylig Concilium/ das nicht liegen noch irren kan. Derbapft sicher faul außzüg/ het es gern glofirt/ es wolt sich nyndert reyme/ maschet ein brieff dises inhalts/ Der bapft folt von gemeiner wal der bischoff/ priessterschafft/ vnnd des Römischen raths mitsampt dem volckerwolet werden/dann solter in gegenwertigkeit keyserlicher botschafft geweyhet werden/ nicfürgeftelt/ nit auff sein stim gewart.:c.Gihe/wablib das Concilium Adriani/itemLeonis. Jtem er gab für/ die keyser weren etwa eygensynnfg/ wolten nitmit andern stymmen/ etwathóricht/ on alles viteyl/ etwateger/ etwa jres gewales vngwiß/ darub in die wall billich genummen wurd( das hieß geschneige)Derhalb sollen sich die keyser der erwölung der båpst nicht vnderziehen beymbann.
Also fielen die vorigen Concilien in dreck/ vnd dispensiret bäpstlich heyligkeitbald mitin/ vnd schloß das widerspil/ also giengen die keyser außgemusterthinder der walhin.
List Bapst Bapst Stephanzu ermiltern des keysers vnwille/ zohe selbs zu im/ schicketStephani vorhin feinlegacion/ ließ dekeyser ansage/ wie fein heyligkeit selbs personlichden keiser zu zu seiner gnadkeme( Sibe den schalck/ er dorfft abermals des keysers) Als erbinderkumenunin Franckreych tam/ ritt der thózicht Reyser jm entgegen/ entpfienge infreündtlich/ da fang der Bapst die Weß/ kronet Ludwigen zum keyser/ baldB.Ludwig darauff bat er den Reyser/ das er sich seiner freyheit/ sojm Adrian vnd Leo inübergibt/ be zweyen Concilien geben betten/ wider übergeb. Der thouicht fürst ließ es gesrede wider schehen/ machten sy es gut/ so hetten sy es. Die renunciacion zwackete sy baldfein gerech auff/ damit ins geyftlich recht/ also machten es füran die Bapst zu Rom wiefy wolten.
tigkeit.
B.Ludwig Diser Ludwig ist der ander keyser aus gewalt des bapst gekrönt/ vnnd geder and võ macht/ dermacher sein erstgepomen sun Lotharium zum keyser nach jm. Casbapft ge rolus vnd Ludwig betren den namen der künig/ den einen sagter in Aquitaniamin Franckreych gegen Dispania gelegen/ den andern macht er zum PunBenim Beyer lande.
Front
R- Carols
geschlechtftirbt ab
Als nunkeyser Ludwig der vatter starb/ ward ein zwitracht vnder den dieyenbrüdern/ die jüngern wolten jres vatter landts nicht beraubt noch enterbetfein/ huben mit Lothario jrem brüder ein blutigen krieg an/ durch welches jrreych zerteylt/ vnndjre krafftallenthalb gemyndert ward. Su letst lag der keyser Lotharius ernider/ also ward Carolo das landt/ vom Brittannischen mö:biß zum wasser Mosa/ dem Ludwig aber alles Teütsch landt/ biß an Rhein /Lothario dem Reyfer blyb Lothing/ Trier / Coln/ entz/ Brabant/ Flandern/ also fiel das Römisch Reych in das loß mit der abteylung. Die Carolinihaben geweret bey hundert vnd zehen jaren/ vnd das Romisch Reych bey denFranzosen nam mit in ein ende/ vñsturb mit den drey en brüdern das gschlechtCaroli glat ab/ dauon in der keyser Chronick.
Anno.ir.c.lrij.ward das Romisch Reych von den Franzosen in Teütscheslandt verwendt/ dann da die Franzosen kein sundere macht mer vermochten/da bencker der bapst den kopff auch vonjn/ vnnd machet Ochonem aus Sachßen zum Römischenkeyser/ doch das er nicht verfür/ vnd etwa seiner besitzung halb ersucht wurd/ auch das der ein rucken her wider seine feyndt/ so schribebapst Joannes der.rij.der sich mit gewalt/ aus beystandt seiner freündeschafft/ felbs zum Bapst machet/ Othoni ein solchen eydt für/ darynnen sichOtho müßt erkennen des bapsts lebenman zu sein. Der eyde steetim Decreteingeleybt Dist.lriy.cap. Tibidomine. Jch Otho der gut/ gelob vnnd schwer
dir
b
re
10
ta
W
de
δεν
pet
pr
ph
ben
vol
Cen
Das
St
als
geb
Co
tra
cin
gel
Si
te
int
lie
gi
fe
M