22 MÉMOIRES D’OLIVIER DE LA MARCHE.
sont et se blasonnent d’asur à cincq alouettes d’or oualerions 1 . Et certes je cuide avoir leut et trouvé èshistoires de Troyes qu’icelles armes furent apportéesde Troyes par ledit Priam qui se fist Roy d’Austrice, etles nouvelles, que l’on dist les armes de la neuve Aus-trice, se blasonnent de gheules à une face d’argent.
L’istoire dit que celle grant seigneurie, par la grâcede Dieu réduite à la saincte loy crestienne, pour cequ’elle s’estend en divers quartiers, près des Turcsinfidèles et mescreans, et mesmement par Esclavonnie,icelle seigneurie 2 se trouva en grande guerre et débatcontre les Sarrazins. Et tirent les archiducs et princesdu pays 3 pluseurs travaulx aux infidèles par batailles,assaulx, courses et emprises, et les infidèles à euxsamblablement. Sy advint que chascun de sa part fistassamblée. Et entrèrent les Sarrazins en Esclavonnieet les Crestiens firent assamblée pour les reboutter.
N
CHAPITRE II.
De la guerre que eurent les archiducs d’Austrice contre
les Sarrazins; et comment icelles armes furent par le
jeune duc renouvellées.
Et en ce temps estoit l’archiduchié départie en plu-
1. Ces deux derniers mots ne se trouvent pas dans les éditionsimprimées.
2. Pour éviter la répétition du mot « seigneurie, » les éditionsprécédentes ont placé à la fin de la phrase l’incidence « pour cequ’elle, » etc.
3. « En sorte que les archeducs et princes du pays firent plu-sieurs. »