Band 
Tome I.
Seite
387
JPEG-Download
 

CORRESPONDANCE AVEC LE CHANCELIER SEGUIER

387

Les gens tenant la Cour de Parlement de Bourdeaux,

De Laroche.

Escrit à Bourdeaux, en Parlement, les Chambres assemble'es,le xxvm e juin 1647.

LETTRE DE M. BORDENAVE (1)Monseigneur,

Le désir que j’avois de trouver que Villefranche de Rouerguea este' du domaine de Navarre, comme Vostre Grandeur croyoit,m’a faict estre longtemps dans ceste recherche, et trop long peut-estre à rendre compte à Vostre Grandeur de l’ordre que vousm’avez faict l’honneur de m’en donner.

J’ay donc trouvé, Monseigneur, que le domaine de Rouergue,dont Villefranche est la capitale, a esté tousiours du domaine deFrance, et qu’il fut baillé par le Roy Charles neufviesme enapanage à la Reyne Marguerite, sa sœur, par le de'cez de laquelleil fut réuny à la Couronne, sans qu’il ayt esté jamais de l’anciendomaine de Navarre.

Il y a bien dans le duché d’Albret deux autres petites villesqui portent le nom, l’une de Villefranche de Puynorman, ausiège de Castelmoron, qui fut vendue par le feu Roy Henry leGrand avant l’union du dit duché d’Albret à la Couronne, pos-se'dée à présent par Monsieur le comte de Curson; et l’autre,Villefranche de Queyran, au ressort de Casteljaloux, qui estencore du domaine d’Albret, mais je ne crois pas que ny l’une,ny l’autre, soit ce que Vostre Grandeur cherche.

Je n’ay pas manqué de voir, à mon retour dans le Béarn, lesieur Doysenart, et luy ay dit qu’en travaillant à la commissionque Vostre Grandeur luy a faict l’honneur de luy donner touchantla visite et la réfection des inventaires du trésor du Roy, VostreGrandeur de'siroit qu’il prist le soin de vous envoyer des extraitsbien escrits et corrects des actes plus importants et dignes devostre curiosité; mais il est sy diverty par les affaires de Monsieur

(1) Dossier n° 114, tome V, pièce 50.