Band 
Tome premier.
Seite
28
JPEG-Download
 

28 MÉMOIRES D’OLIVIER DE LA MARCHE.

tarde de Mylan et du conte Francisque dit Sforce 1 ,nouveau en celle seigneurie, mais 2 de leal et légitiméhéritage, et portant d’argent à ung serpent azur. Cestuiserpent se nomme, à blasonner, une bice 3 , et doit avoirsept tournans, dont l’ung est noué près de la teste,saillant de la gorge ung enfant marrissant de gheulles.Cest archiduc Lupus, vostre besayel, porta les armesd’Austrice, et pour ce m’en passeray legierement, carassez en ay declairé. Mais, pour l’estrangeté des armesde Mylan, je veuil ung peu touchier dont et par quelevoye vindrent ès ducs de Mylan teles estranges armes.

CHAPITRE V.

Comment Boniface, conte de Pavie, conquist le serpentque portent les ducs de Mylan en leurs armes, et leblason d'icelles.

Je treuve que ung nommé Boniface, conte de Pavie,fut ung moult vaillant chevalier, voyageur et cham-pion pour la foy crestienne. Celluy Boniface se mariaà une fille heritiere du seigneur de Mylan, nomméeBlanche, car encoires n’estoit ce pas duchié, et lepremier filz qu’il eut d’elle fut estranglé au bers d’un 4serpent de merveilleuse grandeur. Et fist icelluy ser-pent moult de maux paravant et depuis en celle con-

1. François Sforza, né le 23 juillet 1401, duc de Milan en 1450,mort le 8 mars 1466, avait épousé en 1441 Blanche Visconti, fillenaturelle de Philippe-Marie Visconti, duc de Milan.

2. < Mais fut de loyale. »

3. « Biche, » ce qui est une faute grossière de l’édit, de 1562.

4. « Par un serpent. »